Zdążyć przed świętami

Zdążyć przed świętami... Niemożliwe. Jestem co najmniej pół roku opóźniona. Tak czasami się układa. Tak więc wszędzie dzwonią dzwoneczki a u mnie łopata i grabie :)
Zaplanowałam wreszcie ogród.
Grudzień to niezbyt dobra pora na pokazywanie ogrodów ze względu na brak światła dziennego i problemy z wykonaniem zdjęć, dlatego kolory są nieco przekłamane.

Szaleństwa w miniaturowym ogrodzie


Na razie ogród nie ma zbyt wiele barw, ale jak widać po opakowaniach po kwiatkach, plany są ambitne. Mnóstwo czasu zajęło mi przyklejenie tych setek listeczków, jeżeli będą następne "drzewka" to na pewno zdecydowanie mniejsze:)

Pnącze na taras



W miniaturowym ogrodzie


Brakuje firanek w oknach, ale zdecydowanie wolę prace ogrodnicze, pośrodku ogrodu ma znaleźć się oczko wodne, czy z rybkami czy bez, jeszcze nie zdecydowałam

Oczko wodne z rybkami czy bez ?

Wykonanie oczka nie jest trudne, trudniejsze jest podjęcie decyzji czy a jeżeli już to gdzie je umieścić. Na razie "wylałam" pierwszą warstwę wody, która zastyga (ok. 48 godzin utwardzania).

Powstaje miniaturowe oczko wodne

"Woda" w trakcie zastygania jest matowa, po utwardzeniu staje się przeźroczysta.
Mnóstwo, mnóstwo pracy z tym ogrodem, który tak naprawdę dla mnie ważniejszy jest niż Magnolia a to zapewne dlatego, że go niestety mam.
Łopata, taczka .....i do pracy....

Taczka, łopata i do pracy...:)


Ulubione miejsce na chwilę relaksu po szaleństwach w ogrodzie - weranda:

Weranda, spokój, cisza i odpoczynek...choćby w miniaturze

Dopiero na zdjęciu zobaczyłam jak bardzo krzywy jest stołeczek, czyli do poprawki :).





Komentarze

  1. Everything about your garden is Marvelous!!! I love the vines stretching up and over the porch as well as the vegetable patch and the wheelbarrow full of top soil! It is such a pleasure to see something green and growing and the flowers in full bloom at this time of year when our Real Gardens are sound asleep.
    I must also tell you again how INCREDIBLE I think your hydrangeas are. You have captured them so well and they look very pretty next to the white porch railing.
    And your chair and side table on the porch, does indeed look quiet and restful!
    I am anxious to see more of how your garden grows, so please don't stop! :D

    elizabeth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Elisabeth. I want to finish the garden very, very, very. However, this requires a lot of work and will take some time. Thank you for your visit and comments. :)

      Usuń
  2. Ogród będzie wspaniały! A krzywy stołeczek ma swój urok - weranda piękna, szkoda, że taka mała bo chętnie by się tam przysiadło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, krzywy stołeczek był wykonany wiele, wiele lat temu i przez tyle lat uchował się jako prosty :) Mam nadzieję, że ogród nabierze wkrótce kolorów. Na razie cały czas myślę nad sposobami wykonania kwiatków, zwłaszcza tych drobniutkich, dziękuję.

      Usuń
  3. Cudowny ogród, podziwiam ogrom pracy i bardzo jestem ciekawa skończonego oczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do oczka zaglądam codziennie, sztuczna woda której używam czasami dziwnie się zachowuje. Na razie po ponad 48 godzinach wciąż są miejsca, w których jest mleczna a nie przeźroczysta. Kolejną warstwę mogę wylać dopiero po całkowitym wyschnięciu pierwszej. Warstw wody będzie zapewne kilka...czyli mam szansę na osiągnięcie odpowiedniego poziomu wody jeszcze w tym roku :)
      Pozdrawiam,

      Usuń
  4. Piękny ogród, bardzo lubię oglądać nie tylko efekty Pani pracy ale też pracę w trakcie, przy czym jeszcze lepiej widać jak bardzo czasochłonne jest to zajęcie. Naprawdę podziwiam każdy element, każdy detal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajęcie jest czasochłonne. Czasami wymyślenie sposobu wykonania zajmuje więcej czasu niż samo wykonanie. Dla mnie trudny jest dobór kolorów. Ten domek to taki trochę cukierek, ale nie chciałabym też go przesłodzić. Tak więc altanka była już przemalowywana kilka razy, i zapewne to jeszcze nie koniec :)

      Usuń
  5. Your garden and porch are beautiful. A lot of work. I'm curious to the pound.

    OdpowiedzUsuń
  6. I am curious my pond also :) We will see, I hope soon. Thank you.

    OdpowiedzUsuń
  7. Es trabajo que has hecho hasta ahora es estupendo. Ne encanta.

    OdpowiedzUsuń
  8. Och, jak długo Cie nie było, ale się doczekałam. Ogród zapowiada się wspaniale, jak te wszystkie kwiatki zakwitną. I oczywiście głosuję za rybkami w oczku. Stołeczek może wcale nie jest krzywy, tylko zdjęcia często przekłamują rzeczywistość. Mam nadzieję na szybki następny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz